12 Şubat 2013 Salı

EKLEME



EKLEME 
12.02.2013:

Dün yayımladığım "Salsada Freestyle Çekirgesi" adlı yazıda, Türkiye Şampiyonası yarı final serisindeki ritm kayıpları ve hataların neredeyse tüm sporcularda görüldüğünü belirtmiştim. Bu sebeple de sporcuların ve hakemlerin üzerinden yürümenin doğru olmayacağını, burada kurallar ve uygulamalarla ilgili bir sorun olduğunu ifade etmiştim. Video paylaşımları sonrası, değerlendirme konusunda benden daha tecrübeli olduklarına emin olduğum çevrelerden başka çiftlerin de benzer hatalar sergilediğine dair mesajlar aldım. Benim yarışma esnasında görmediğim, fakat videoları izledikten sonra farkına varılabilen durumlar bunlar...

Bunlardan en dikkat çekeni
 yarışmayı 1. bitiren, bir diğer A klasman çifti (numarayı hatırlayamıyorum) Ersin ve Hande'yle ilgili gelen yorumlar. Videoda görüntü ve ses arasında bir kayma var mı diye dikkatle izledik. Sporcuların videoların ilerleyen saniyelerinde sese göre doğru ritmde basmaya başlamaları videoda ses konusunda bir sıkıntı olmadığını gösteriyor,

Benim açımdan dans çerçevesinde en önemli konu olan ve her fırsatta vurguladığım "tarafsızlığımı" bozmamak adına orjinal yazıyı yayımladığım sırada farkında olmadığım bu bilgileri de şu an paylaşmam gerektiğine inanıyorum. 581 numarayla yarışan Gülden ve Mustafa'dan dünkü yazımda sporcuyu gündeme almam sebebiyle özür dilemiştim. Ersin ve Hande'den de aynı konuda beni mazur görmelerini rica ediyorum. Konu bir çiftin diğerine göre daha üstün olması ya da daha fazla hata yapması değildir. Konu her zamani gibi daha temeldir, kurallar ve uygulamalarla ilgilidir.


Netice itibariyle yine dün yazdıklarımı destekleyen bir sonuç çıkıyor ortaya, o da şudur:

A klasmandaki çiftlerin bütün sezon freestyle yapmadan yarıştırılmış olmaları son derece büyük bir hatadır. Görülmüştür ki A klasmandaki çiftlerin Freestyle hataları aslında finale çıkmalarını bile engelleyebilecek seviyededir. Bu da freestyle aşamasının tüm klasmanlarda vazgeçilemez bir unsur olduğunu net bir şekilde ortaya koymaktadır.

Bir diğer sonuç da şudur:

Hakemlerimiz gerçekten bu hataları göremiyorlarsa, yetersizdirler. Yetersiz olmalarının sebepleri araştırılmalıdır. Hakemlerimiz bu hataları görüyor, ancak yine de sporcuların isimlerine, kulüplerine ya da başka bir takım faktörlere istinaden gereken puanlamayı yapamıyorlarsa sorun daha da derindir!! 

Skating raporları açıklandıktan sonra bu durumu daha net görebileceğiz diye düşünüyorum. Bir de on1 vs on2 konusu çerçevesinde elendiği ya da diskalifiye edildiği söylenen bir çift var. Bu konuyu da araştırmaktayım. Yine Skating raporlarıyla birlikte ortaya çıkacaktır.

Sevgiler





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder