5 Şubat 2013 Salı

Pilardo (!)


http://www.ntvspor.net/haber/diger-sporlar/82084/bilardonun-mufredati-hazir?utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter

Yukarıdaki bağlantı Bilardo'nun Milli Eğitim Bakanlığı müfredatına girişiyle ilgili çalışmaların nasıl başarıyla ilerlediğinden bahsediyor. Şu an açık liseler, halk eğitim merkezleri gibi kurumlarda, yakında da ilköğretim okullarında ders olarak yer alacakmış Bilardo...

Bilardo... Bilardo'dan bahsediyoruz... Bir ara "gençlerumuz cideyiler, kayfelerde pilardo oynayiler" diye esprisi yapılan, 80'lerde, 90'larda "oğlum ne bilardosu, otur da biraz kitap oku" diye bir numaralı genç nesil eleştirme maddesi olan Bilardo...

Oysa ki bilardo bizdeki algının aksine "kahve köşesi kumarı" değil, sporcularının smokinle, hakemlerinin frakla hazır bulundukları "seçkin" bir centilmen sporudur. Bilardo Federasyonu da gerek ülkemizde düzenlediği uluslararası organizasyonlar, gerekse başarılı milli sporcular üzerinden (Bkz. Semih Saygıner) bu yanlış yerel algıyı kırarak, olayın sportif açıdan nasıl gözüktüğünü başarıyla duyurmuştur.

Netice ortada. Gerekli hazırlıkları yapmışlar, altyapıyı tamamlamışlar ve okullarda müfredata giriyorlar. Tam da DANS SPORU'nun ihtiyacı olan proje. Bizlere, antrenörlere, hakemlere yıllardır "ah bir müfredata girebilsek" diye her yıl pasta mumu üflerken dilek tutturan proje bu...

Bilardo eğitim sisteminin bir parçası olabiliyorsa, çalışıldığı takdirde Dans Sporu da olur. Hele ki TDSF'nin başında, yöneticisi olduğu kulübü halen TDSF'ye üye yapmamış, bunun yerine Milli Eğitim Bakanlığı lisansını tercih etmiş bir başkan varken... Herkese "kulüpleşin" mesajı verilirken kendi kulübünü bu akıma dahil etmeyip MEB'e bağlanan bir başkanın Milli Eğitim bağlantılarının kuvvetli olduğunu düşünmek yanlış olmaz herhalde?

Umuyorum TDSF tarafından bu yönde atılacak adımlar, sponsorluk yönünde atılmayan adımlarla aynı akibeti taşımaz.

Sevgiler.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder